Kuva etäluettavasta vesimittarista

Etäluettavien vesimittareiden asennukset jatkuvat 8.11.2021

Kajaanin Vesi -liikelaitos jatkaa etäluettavien vesimittareiden vaihtoja 8.11. – 17.12.2021 välisenä aikana seuraavilla alueilla:

Kättö, Kätönlahti, Kuurna, Heinisuo, Komiaho, Teppana, Hetteenmäki, Nakertaja, Purola, Katiska, Puistola, Lohtaja, Kettu ja Huuhkajanvaara.

Vaihdettavia mittareita on noin 500 kpl ja vaihtotyön suorittaa VMH Kalibro Oy.

Kalibron asentajat kiertävät alueella ja jos asukasta ei tavoiteta, jättää asentaja postilaatikkoon yhteydenottopyynnön asennusajan varaamiseksi. Voit myös varata etukäteen vesimittarin vaihtoajan suoraan Kalibron nettiaikapalvelusta.

Kalibron nettiajanvaraus
  • Töitä tehdään arkisin alkaen klo 8.  Mittarin vaihtotyöhön kuluu aikaa noin 30 minuuttia. Normaalista vaihtotyöstä ei aiheudu asiakkaalle kustannuksia. VMH Kalibro Oy:n vesimittarin vaihtajalla on kuvallinen henkilökortti ja huoltoauton kyljessä on tämän kirjeen yläreunassa näkyvä Kalibro-logo.

Vesihuoltolaitoksen yleisten toimitusehtojen kohdan 10 mukaan yhtiön edustajalla on oikeus päästä kiinteistölle mittaria vaihtamaan. Asiakkaita pyydetään järjestämään mittarinvaihtajalle esteetön pääsy vesimittarin luokse. Mikäli vesimittari on sijoitettu kiintokalusteisiin, tulee mahdolliset suojalevyt tai kaapiston ovet irroittaa etukäteen vaihtotyön mahdollistamiseksi.

Vallitseva koronatilanne otetaan huomioon vaihtotyössä. Kalibron asentajat huolehtivat korkeasta hygieniatasosta ja välttävät lähikontakteja.

Omakotitalossa mittari sijaitsee yleensä rakennuksen sisällä, jonne asentajan täytyy päästä sitä vaihtamaan. Kalibron asentajat kiertävät alueella ja jos asukasta ei tavoiteta, jättää asentaja postilaatikkoon yhteydenottopyynnön asennusajan varaamiseksi. Pyydämme asiakkailta joustavuutta, jotta asennustyö päästään tekemään sovitussa aikataulussa. Voitte myös etukäteen itse varata vesimittarin vaihtoajan suoraan Kalibron nettiaikapalvelusta osoitteessa www.nettiaika.fi/Kalibro.

Vesihuollon yleiset toimitusehdot edellyttävät, että kiinteistön omistaja tai haltija pitää kiinteistön vesihuoltolaitteiston sellaisessa kunnossa, että vesimittarin vaihto on mahdollista suorittaa ongelmitta. Vesimittarille tuleva putkisto, mittariventtiili ja mittarilta lähtevä putkisto on kiinteistön omistajan omaisuutta ja hänen ylläpitovastuullaan. Jos mittarinvaihdon yhteydessä kiinteistön vesihuoltolaitteistossa ilmenee ongelmia, ne ovat kiinteistön omistajan kustannuksella korjattava.

Vesivahinkoriskin välttämiseksi kannattaa kiinteistön haltijan varmistaa, ettei mittarinvaihdon yhteydessä eikä sen jälkeen kiinteistön vesihuoltolaitteissa ilmene vuotoa. Pyydämme teitä tarkkailemaan mittaria ja siihen liittyvää putkistoa vaihdon jälkeen.

Jos huomaatte vuotoa tai vesitippoja, ottakaa välittömästi yhteyttä mittarin vaihtaneeseen asentajaan puh. 040 674 5181 tai Kajaanin Veden asiakaspalveluun.

Kajaanin Vesi -liikelaitos pahoittelee mittarinvaihdosta mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä.

Lisätietoa: