Kuva etäluettavasta vesimittarista

Etäluettavien vesimittareiden asennukset päättyivät kevään osalta viikolla 11

Etäluettavien vesimittareiden vaihtotyöt päättyivät viikolla 11 alueilla Kättö, Kätönlahti, Kuurna, Heinisuo, Komiaho, Teppana ja Hetteenmäki. Edellä mainittujen alueiden lisäksi alueilla Nakertaja, Purola, Puistola, Katiska, Lohtaja, Kettu ja Huuhkajanvaara.
Vaihtotyön suoritti VMH Kalibro Oy. Vaihtotyön jatkumisesta vuonna 2021 tiedotamme myöhemmin.

Kaupungin keskustan alueen kiinteistöjen etäluettavien vesimittareiden vaihtotyö omana työnä jatkuu koko vuoden 2021.

Kalibron nettiajanvaraus
  • Vesimittareiden vaihtotöitä tehdään maanantaista perjantaihin painottuen iltapäivään ja iltaan klo 21 saakka. Mittarin vaihtotyöhön kuluu aikaa noin 30 minuuttia. Normaalista vaihtotyöstä ei aiheudu asiakkaalle kustannuksia.
    VMH Kalibro Oy:n vesimittarin vaihtajalla on kuvallinen henkilökortti ja huoltoauton kyljessä on tämän kirjeen oikeassa yläreunassa näkyvä Kalibro-logo.

Asiakkaita pyydetään järjestämään mittarinvaihtajalle esteetön pääsy vesimittarille. Pyydämme huomioimaan, että mikäli vesimittari on sijoitettu kiintokalusteisiin, tulee mahdolliset suojalevyt tai kaapiston ovet irrottaa sekä poistaa etukäteen muut esteet kaapistosta vaihtotyön ajaksi.

Omakotitalossa laitoksen vesimittari sijaitsee yleensä rakennuksen sisällä, jonne Kajaanin Vesi -liikelaitoksen valtuuttaman asentajan tulee päästä sitä vaihtamaan. Mikäli Kalibron asentaja ei tavoita kiinteistön asukasta, jättää asentaja postilaatikkoon yhteydenottopyynnön asennusajan varaamiseksi. Voitte myös etukäteen itse varata vesimittarin vaihtoajan suoraan Kalibron nettiajanvarauksesta. Pyydämme asiakkailta joustavuutta, jotta asennustyö päästään tekemään sovitussa aikataulussa. Kajaanin Veden yleisten toimitusehtojen kohdan 10 mukaan yhtiön edustajalla on oikeus päästä vaihtamaan mittari kiinteistölle.

Kajaanin Veden yleiset toimitusehdot edellyttävät, että kiinteistön omistaja tai haltija pitää kiinteistön vesihuoltolaitteiston sellaisessa kunnossa, että vesimittarin vaihto on mahdollista suorittaa ongelmitta. Vesimittarille tuleva putkisto vastuurajasta saakka sekä mittariventtiili että mittarilta lähtevä putkisto on kiinteistön omistajan omaisuutta ja hänen ylläpitovastuullaan. Jos mittarinvaihdon yhteydessä kiinteistön vesihuoltolaitteistossa ilmenee ongelmia, ne ovat kiinteistön omistajan kustannuksella korjattava.

Vesivahinkoriskin välttämiseksi kannattaa kiinteistön haltijan varmistaa, ettei mittarinvaihdon yhteydessä eikä sen jälkeen kiinteistön vesihuoltolaitteissa ilmene vuotoa. Pyydämme teitä tarkkailemaan mittaria ja siihen liittyvää putkistoa vaihdon jälkeen. Jos huomaatte vuotoa tai vesitippoja, ottakaa välittömästi yhteyttä mittarin vaihtaneeseen asentajaan tai Kajaanin Veden vikailmoitusnumeroon 044 7100 100.

Lisätietoa: