Hyppää sisältöön
Kajaanin Veden asentaja autossa lähdössä työmaalle

Vikailmoi­tukset 24 h

Vikailmoitukset puhelinnumeroon 044 710 0100

  • vedenjakeluhäiriöistä
  • veden laatuhäiriöistä
  • putkirikoista ja
  • viemäritukoksista

Tarkista seuraavat asiat ennen kuin soitat!

    • Tarkista onko tonttijohdossa tai vesimittarissa vikaa (esim. jäässä).
    • Tarkista onko katkoksesta ilmoitettu postilaatikkoon jaetulla tiedotteella,
      Kajaanin Veden www-sivuilla, paikallisessa lehdessä tai onko puhelimeesi
      tullut tekstiviestillä tiedote.
    • Rivi- ja kerrostalossa kannattaa ensimmäiseksi selvittää tehdäänkö talossa
      korjauksia, jonka takia veden tulo on katkaistu. Asiaa voit tiedustella
      isännöitsijältä, kiinteistöhuoltoyhtiöltä tai talon ilmoitustaululta.
    • Kiinteistön omissa ongelmissa ota yhteyttä LVI-liikkeeseen.
    • Vesimittarit huoltaa ja tarkastaa aina Kajaanin Vesi.
    • Kerros- ja rivitalossa ota yhteys isännöitsijään tai kiinteistöhuoltoyhtiöön.
    • Omakotitalossa, tarkasta lämminvesivaraajan tai kaukolämmönvaihtimen toiminta. Ota tarvittaessa yhteyttä alan huoltoliikkeeseen (LVI-liike)
    • Kajaanin Vesi toimittaa vain kylmän veden. Käyttöveden lämmitys tapahtuu kiinteistökohtaisesti kiinteistön omistamalla lämmönsiirtimellä, kattilalla tai lämminvesivaraajalla.
    • Jos tukkeuma on kiinteistön omissa laitteissa tai omassa tonttijohdossa, ota yhteys putkiliikkeeseen tai yritykseen, joka tarjoaa loka-autopalveluja.
    • Jos epäilet, että viemäritukos on laitoksen putkissa, ota yhteys vesilaitokseen.
  • Korjaustöistämme johtuvat vesikatkokset aiheuttavat putkistoon virtaus- ja painevaihteluja, jolloin putken seinämistä irtoaa sakkaa tai putkistoon pääsee ilmaa, mikä aiheuttaa veden laadun hetkellisiä muutoksia, kuten värivirheitä ja sameutta. Veden värimuutokset poistuvat juoksuttamalla talousvettä kunnes vesi on väritöntä ja kirkasta.